Reklama
  • Poniedziałek, 20 października 2014 (10:00)

    Ciecierzyca na odporność

Ciecierzyca, zwana też cieciorką albo grochem włoskim, ma sporo błonnika, wspomagającego trawienie. Obniża też poziom cholesterolu i cukru we krwi.

Reklama

Włączenie jej do jesienno-zimowego jadłospisu jest bardzo korzystne. Uzupełnia niedobory witamin z grupy B i minerałów (m.in. potasu, fosforu, cynku, magnezu i żelaza). Wspomaga to odporność. Niewątpliwą zaletą cieciorki jest zawarte w niej białko, które przypomina to pochodzące z mięsa. Dlatego jest to roślina szczególnie polecana i ważna w diecie wegetariańskiej.

Jak przyrządzić? Suszone nasiona cieciorki najpierw namoczmy przez około 10 godzin (najlepiej na noc) w zimnej wodzie, po czym gotujmy około 2 godziny. W szybkowarze zajmie to 10 minut.

Sól dodajmy pod koniec gotowania. Wystudzoną cieciorkę zmielmy w maszynce do mięsa, doprawmy ulubionymi przyprawami i smażmy, jak mielone kotlety.

Więcej na temat:ciecierzyca | odporność

Zobacz również

  • Składniki na 4 porcje: 35 dag miąższu z dyni, 40 dag filetów z kurczaka, 15 dag czerwonej soczewicy, 550 ml bulionu warzywnego, 50 ml śmietany kremówki 30 proc., 1 cebula, 2 ząbki czosnku, 3... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.