Reklama
  • Środa, 29 października 2014 (13:00)

    Domowe batoniki musli

Znajdują się w nich tylko pożywne, pełne witamin składniki: ziarna, pestki, suszone owoce, orzechy. Nie mają cukru, a mimo to są słodkie, chrupiące i... przepyszne! To świetna przekąska do szkoły!

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Wybieramy składniki

Przygotowanie takich sycących, zdrowych batoników nie zajmuje wiele czasu. Warto je piec jak najczęściej: są tańsze i zdrowsze niż te ze sklepu. Mają jeszcze jedną ważną zaletę – przygotowując je, możesz wybrać produkty, które twoja pociecha lubi najbardziej.

Reklama

Od czego zacząć?

Przygotuj ok. 3 szkl. tzw. suchych składników. Proponujemy np. po 3/4 szkl. ryżu preparowanego i płatków owsianych, 1/4 szkl. łuskanych nasion słonecznika (lub dyni), po 2–3 łyżki sezamu i nasion lnu oraz ok. 1/2 szkl. posiekanych bakalii (np. fig, rodzynek, śliwek kalifornijskich, żurawiny, suszonych moreli, orzechów, migdałów).

Proporcje możesz zmieniać wg upodobań. Wszystkie składniki wymieszaj w dużej misce.

Następnym krokiem jest przygotowanie płynnej masy, która te suche składniki sklei. Do rondelka wlej 2 łyżki oleju, dodaj 2–3 łyżki dżemu (np. brzoskwiniowego lub morelowego) oraz 2 łyżki płynnego miodu.

Mieszając, wolno podgrzewaj do czasu, aż składniki rozpuszczą się i połączą. Masą zalej suche składniki i starannie wszystko wymieszaj.

Uwaga: płynnej masy powinno być mało, ma ona tylko oblepić ziarna i bakalie. Pieczemy i kroimy

Przygotowaną masą wylep dno formy wyłożonej papierem do pieczenia (na grubość ok. 2 cm). Wierzch wyrównaj łyżką i dość mocno ugnieć dłonią zmoczoną w zimnej wodzie. Masę piecz ok. 15 min w temp. 180 st. (powinna lekko się zarumienić).

Gdy wystygnie, ostrym nożem pokrój blat musli na niewielkie batoniki. Zrobisz to łatwiej (blat nie będzie się kruszyć), gdy tuż po ostudzeniu formę wstawisz na ok. 1 godz. do zamrażalnika.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Więcej na temat:batoniki musli | musli | proporcje

Zobacz również

  • Składniki dla 4 osób. Placki: 10 dag białej kaszy gryczanej • 15 dag surowego wędzonego boczku • cebula • 2 jajka • 3 łyżki startego żółtego sera • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki • olej •... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.