Reklama
  • Poniedziałek, 22 grudnia 2014 (11:05)

    Hummus z buraka na odporność

Składniki: 1 puszka cieciorki • 1 duży burak • 200 ml tahiny (pasty sezamowej, do kupienia np. w sklepach Kuchnie Świata) • 1/2 szklanki zimnej przegotowanej wody • 1/4 szklanki oliwy • 2 ząbki czosnku • sok z 1/2 cytryny • sól • 100 g koziego sera (opcjonalnie).

Buraka umyj, przekrój na pół, skrop oliwą i lekko posól. Piecz 30 minut w temperaturze 180 stopni. Ostudź i obierz. Zblenduj z cieciorką, tahiną, czosnkiem i sokiem z cytryny.

Reklama

Dolej wodę i miksuj ok. 3–4 minut. Dolej oliwę, posól, wymieszaj. Udekoruj pokruszonym kozim serem. Burak to doskonałe źródło witamin, zapobiega anemii.

Show
Więcej na temat:hummus | burak | odporność | buraki

Zobacz również

  • Składniki: 1 wędzona makrela • 350 g ugotowanych ziemniaków • 1 jajko na twardo • 1 surowe jajko • 2 garści bułki tartej + trochę do obtoczenia • 1/2 pęczka szczypiorku • sól i pieprz. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.