Reklama
  • Środa, 9 lipca 2014 (11:05)

    Jogurt naturalny: do sosów, deserów i sałatek

Masz jogurt? To masz też mnóstwo możliwości! To właśnie z niego stworzysz pyszne napoje, desery, sosy czy dipy. Możesz dodać go też do zupy i sałatki.

Do zupy zamiast... ...śmietany! Kleks z naturalnego jogurtu znakomicie sprawdzi się w każdej zupie, do której zwykle dodajemy bardziej kaloryczną śmietanę. Możesz udekorować nim zupę lub zahartować go, dodając nieco zupy, a następnie do niej wlać i wymieszać.

Prosty deser

Reklama

Jogurt w połączeniu z czym tylko zechcesz: świeżymi, suszonymi lub mrożonymi owocami albo... zwykłym dżemem lub konfiturami! To wystarczy, żeby szybko zjeść piękny, a zarazem lekki i zdrowy deser. Warstwowo ułożony w pucharkach skusi każdego!

Dodatek do sałatek

Możesz polać nim wiele sałatek i surówek. Świetnie sprawdzi się np. w mizerii – możesz doprawić go szczyptą cukru, pieprzu lub soli. Jest doskonały także jako dodatek do wielu sałat – masłowej, lodowej, rukoli czy do sałatek greckich.

Sos tzatziki

Jeśli lubisz kuchnię grecką – jogurtu możesz użyć do wyczarowania tego sosu, świetnego do warzyw czy mięs. Dopraw go posiekanym czosnkiem, solą, pieprzem i np. koperkiem. Możesz wzbogacić go startym ogórkiem.

Koktajl raz-dwa!

Jogurt i to, co masz pod ręką: szczyptę cukru, sok z cytryny, cynamon, miód, kakao lub ulubione owoce – szybko zmiksuj i gotowe!

Do słodkich dań

Jogurt jest wprost idealny, do polania np. makaronu na słodko, naleśników czy rozmaitych placków i placuszków. Możesz go nawet nie doprawiać!

Szybki chłodnik

Jogurt w połączeniu z samym ogórkiem i rzodkiewką, doprawiony do smaku solą, pieprzem i koperkiem, to prosta zupa na letni upał. Schłodź pół godz. w lodówce i chłodnik gotowy.

Marynata

Z jogurtu można zrobić marynatę do mięsa lub ryby na ruszt. Dodaj posiekany czosnek, olej i inne przyprawy wg uznania. Kawałki mięsa lub ryby marynuj w jogurcie ok. godzinę i upiecz.

Musli

Do jogurtu wsyp garść płatków, możesz dodać miód, owoce, orzechy. Takie śniadanie doda ci dużo energii na początek dnia!

A może... kluseczki?

Do kubeczka jogurtu dodaj tylko ok. 3 łyżki mąki i dopraw solą (możesz dodać jajko – kluseczki wyjdą twardsze). Masa powinna być jak na kluski kładzione. Nakładaj łyżką na osolony wrzątek. Wyjmij po ok. 1-2 min po wypłynięciu. Możesz podać z sosami, zieleniną.

Świat kobiety

Zobacz również

  • Składniki na 4 porcje: 2 szklanki kiełków (lucerny, rzodkiewki lub brokuła), cukier, 4 pomidory, pół cytryny, po łyżeczce musztardy i chrzanu, 4 łyżki oliwy, sól, pieprz, 1 puszka gro szku,... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.