Reklama
  • Wtorek, 3 czerwca 2014 (13:05)

    Roszponka

Ma delikatny, lekko orzechowy smak. Jest źródłem witamin i składników odżywczych

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Przyrządzamy z niej zupy, zdrowe koktajle, pesto, a nawet chleb. Świetnie smakuje z serami pleśniowymi i kurczakiem.

Reklama

Zielone listki można jeść po prostu z dodatkiem oliwy, soku z cytryny i pieprzu, ale można je też łączyć z innymi sałatami, warzywami, pieczonym mięsem czy też owocami. Roszponka, bogata w witaminy A, B i C, żelazo, kwas foliowy, wapń i fosfor, wzbogaci Twoje menu, jednocześnie łechcąc podniebienie. To idealny produkt dla odchudzających się, zawiera tylko 21 kalorii. Działa też pobudzająco na układ trawienny i koi system nerwowy

Na lunch

przygotuj sałatkę z roszponki i grillowanej piersi kurczaka. Dodaj do tego pomidorki koktajlowe, cebulkę i awokado. Polej winegretem. Superenergetyczna sałatka to roszponka z jajkiem na twardo, pomidorami, awokado i czerwoną cebulką. Przed podaniem skrop ją oliwą z oliwek

Listki w zupie Roszponkę (25 dag) umyj i osusz. Tyle samo ziemniaków obierz i pokrój w kostkę. Na oliwie zeszklij szalotkę. Dodaj ziemniaki, zalej litrem bulionu i gotuj przez 15 minut, aż ziemniaki będą miękkie. Wrzuć roszponkę, wszystko wymieszaj. Zdejmij garnek z ognia, dopraw zupę i dokładnie ją zmiksuj. Podawaj z jogurtem greckim i grzankami albo świeżą, natartą czosnkiem bagietką, posypaną solą morską W pysznej przekąsce

Upiecz bataty razem z czerwoną papryką. Podawaj na listkach rukoli w towarzystwie koziego sera, grillowanego kurczaka, gotowanych buraków albo wędzonej makreli. Posyp pieprzem i polej sosem winegret. Jeżeli jesteś na diecie, skrop wszystko białym octem winnym i odrobiną oliwy z oliwek. To barwne, smaczne danie zapewni Ci solidną dawkę witamin.

Zdrowe śniadanie

Idealna do porannych kanapek będzie młoda roszponka z rzodkiewką. Roszponka lubi też sery. Wymieszaj ją z pokruszoną gorgonzolą i gruszką albo fetą i oliwkami.

Pyszny, sycący koktajl

Pokrój dwa kiwi, banana i wrzuć do blendera. Dodaj 25 dag roszponki, duży kubek maślanki, 2 łyżeczki otrębów i sok z cytryny. Miksuj składniki przez 2 minuty. Osłódź koktajl ciemnym miodem, na przykład gryczanym.

Na żywo
Więcej na temat:Roszponka

Zobacz również

  • Składniki: ● 3 awokado ● 350 g kremowego twarożku ● 1/4 szklanki szczypiorku, posiekanego ● 2 ząbki czosnku, zmiażdżone ● 2 łyżeczki skórki startej z cytryny ● łyżka soku z cytryny ● papryczka... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.